Potiuni pentru spirit - NonConformista

Potiuni pentru spirit


Potiuni pentru spirit


De ceva vreme, mai exact de vreo sapte ani, ma bucur de privilegiu de a primi cam de doua ori pe trimestru flori, de la cel care ocupa un loc special in inima mea, jumatatea mea.Fireste ca sunt persoane care primesc lunar sau saptamanal, dar eu vorbesc din punctul meu de vedere, mai ales ca in cei 23 de ani ai primului meu mariaj as putea numara pe degete de cate ori am primit flori.In general se intampla cam o data pe an, la aniversarea cas(z)niciei, pentru ca o perioada de timp i-am amintit eu de ea, apoi am fost inlocuita de cei doi copii ai nostri, care-mi pregateau impreuna cu tatal lor cate o surpriza pe an.

Spuneam ca-i aminteam eu si asa este, nu am fost si nu sunt genul de femeie care sa ma lamentez ca nu primesc flori.Nu, eu sunt dintre cele care-si bucura sufletul cu un buchet de flori sau cu o floare, atunci cand simt ca sufletului meu ii este foame de frumos.

Poate o sa vi se para ciudat, dar desi iubesc oamenii ador sa fiu uneori departe de acestia, mai ales seara cand iesim, eu si jumatatea mea, pe o banca (cand este cald) sau in masina (cand este rece), pentru a privi marea si a servi o cafea de la automat.Nu cafeaua lui sau ceaiul meu, mai nou, sunt excelente, mai ales ca le servim din pahare de carton cu capac, ci faptul ca suntem impreuna dupa o zi stresanta, ca ne putem impartasi trairile de peste zi, putem visa impreuna la ziua care urmeaza sau pur si simplu tacand sau vorbind (uneori in acelasi timp) pentru a pune capat unor taceri atat de graitoare in unele momente.

Ei bine, mai nou, de anul acesta, am inceput sa avem un ritual.Vinerea seara cand revenim spre casa, ne abatem de la drum pentru ca eu sa-mi cumpar flori care-si prelungesc viata in vaza mea, pentru o saptamana.Astfel se face ca eu si vaza (ea la propriu eu privindu-le) am avut parte de trandafiri, crini imperiali, zambile, lalele, frezii, narcise, irisi, margarete olandeze, fie singure, fie combinate intre ele, impreuna cu gipsofila, fire de bergas si uneori frunze de feriga sau palmier.

Cu fiecare dintre ele am avut parte de trairi speciale, nu as putea spune ca unele au fost mai frumoase decat altele, dar retin in minte un buchet de lalele galbene, care nu miroseau, insa aduse in casa, la caldura, dupa cateva ore si-au deschis bobocii lasand un miros discret sa ajunga pana la mine, cum la fel mi-a ramas in memorie un buchet de margarete olandeze albe, combinate cu irisi albastrii si frezii galbene, acestea din urma invadand camera cu un miros imbatator incat am fost intrebata a doua zi de nora mea ce parfum folosisem.

De fiecare data cand mi-am cumparat flori i-am multumit jumatatii mele, care la inceput se simtea stanjenita ca nu facuse ea gestul, insa cu timpul s-a obisnuit si-mi raspunde "sa te bucuri de ele!".

Si asa fac, ma bucur din plin de ceea ce-mi ofera fiecare soi de floare in parte, am trairi intense adulmecand mirosul lor sau stari de reverie privindu-le si lasandu-mi gandurile slobode.

Asa se face ca am descoperit efectul lucrurilor simple in aparenta, dar care sunt adevarate potiuni pentru spirit.


Rita Drumes
Constanta - 27 aprilie 2013

Sigur O Sa Iti Placa

0 comentarii

Scrie un comentariu!





script

non