- NonConformista


Poveste peste timp

Aseara, dupa multe luni de munca in care am avut doar cate o zi liber, cand si cand, am realizat ca nu ma mai intalnisem cu mine de multa vreme.
M-am regasit la umbra teilor, care strajuiesc pe marginea b-dului Regina Elisabeta.
Stand pe una dintre bancile asezate deasupra falezei, din Constanta, m-am lasat purtata pe aripile valsului vienez interpretat destul de bine de trei tineri, care probabil erau veniti la mare si cautau un mod facil de a-si procura bani pentru distractie.
Mi-am dat frau liber imaginatiei si i-am vazut in timp, peste ceva ani, amintindu-si cu placere de aceste clipe in care aduceau bucurie in sufletele unor semeni, iar acestia in semn de recunostinta, pentru momentele oferite, ii recompensau fiecare dupa posibilitati, unii cu o suma modica, altii cu un zambet, altii privindu-i cu condescendenta, toti fiind insa incantati de spectacolul pe care acestia ni-l ofereau.

Lasandu-ma prada imaginatiei, am mers in sens invers pe firul ei si am revazut cazinoul copilariei mele.
Pentru ai mei era locul in care mergeau uneori sa se distreze, pentru mine palatul in care deveneam printesa pe termen scurt, promitandu-mi ca atunci cand am sa cresc o sa fie al meu.In ochii copilului de atunci, cazinoul reprezenta o jucarie pe care ai mei nu i-o puteau oferi, dar el spera ca intr-o zi avea sa poata schimba situatia.

Ce trist ca acum, dupa trezeci si ceva de ani, palatul copilariei mele este o ruina.Tocmai el, cel care odinioara era perla arhitecturala a litoralului romanesc.
Am avut o strangere de inima, gandindu-ma ca nimic nu este vesnic, doar indolenta si prostia unor semeni.
Pentru ca, fara Cazinou Constanta este lipsita de unul dintre cele mai importante simboluri ale sale si este trist, dureros.
Prin analogie, Constanta fara Cazinou este ca America fara Turnurile Gemene din New York.
Aseara am realizat ca pentru mine     cazinoul era jucaria pretioasa, pe care daca nu o poti avea, te bucuri sa stii ca macar exista si o poti vedea in vitrina vietii, insa pentru cei care ar fi trebuit sa-l protejeze a fost doar una dintre multele jucarii care produc sau nu beneficiu.
Mi-am abatut cu greu privirea de la el, sperand ca poate totusi se va gasi vreun investitor care dincolo de profit sa vada in el o poveste peste timp.


Rita Drumes
Constanta -  28 iunie 2011

Sigur O Sa Iti Placa

0 comentarii

Scrie un comentariu!





script

non