Relatia intima dintre cititor si hartie

Relatia intima dintre cititor si hartie

by Rita Drumes

Citesc mult, carti, ziare, reviste, mereu sunt in cautarea a ceva mai mult decat stiu.Citesc cum o faceau predecesorii nostri – in format printat sau cum se face mai nou – in format electronic.Informatia de multe ori este aceeasi, ma refer la ziare si reviste, doar formatul difera si atunci ma analizez, ma observ ca si cum nu as fi eu, cum ma transform cand citesc presa scrisa.Ce metamorfoza se produce in fiinta mea, cu fiinta mea, caci tot ceea ce simt in mine se revarsa catre exterior, atunci cand citesc o lucrare tiparita.

Ce stare de beatitudine se revarsa asupra mea dupa febra cautarii nebune a unei carti, pe care mi-o doresc si intr-un final reusesc de o gasesc in vreo librarie uitata de lume, nu poate fi descrisa ci trebuie vazuta.Cu cata febrilitate o iau de pe raft, cu cata bucurie incep sa-i studiez coperata mai intai, apoi o deschid si privesc ce fel de fonturi au fost alese pentru a da glas intregii povesti, lecturez pe sarite pasaje pentru a-mi potoli setea de ea, o miros, caci ador mirosul de tus negru imprimat pe coala alba precum o naframa gingasa uitata de vreo domnisoara intre cele doua coperte. 
Atingand-o ca intr-o mangaiere, in trecerea mea de la o fila la alta, incep a crea acea unica si tainica conexiune plina de mistere ascunse ce promite a se infiripa de fiecare data intre cititor si carte.Regret ca presa electronica, lectura in format electronic, nu produce asupra mea nimic din ceea ce se intampla cu sora ei mai mare, presa scrisa.Intre ele exista o diferenta ca de la cer la pamant sau ca si cum as bea o ceasca de cafea amara, doar pentru ca stiu ca-mi ajuta digestia, dar nu-mi face placere.

Este pacat ca progresul in forma actuala distruge ceva ce el nu poate oferi, relatia intima care se creaza intre cititor si hartie.Dar ne-am obisnuit deja ca in orice progres sa existe de fapt ceva mai mult regres, iar in cazul acestuia omul are de pierdut cel mai mult, pe sine.
Rita Drumes
Constanta – 05 – aprilie – 2013

CONVERSATION

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

AdNow

loading...