Noi tendințe: coperțile de modă reflectă epoca coronavirusului
„Moda cu majuscule F este în pauză chiar acum.” Revistele care le-au servit în mod tradițional cititorilor evadarea și glamour-ul se luptă acum să echilibreze acest rol istoric cu nevoia de a nu părea în pas cu vremurile, spun cei de la The Guardian.
Distanțarea fizică impusă de criza coronavirusului și încercările editorilor de a alege tonul potrivit situației actuale transformă revistele de glossy.
Un singur trandafir roșu pe coperta revistei Vogue.
Atât, nimic în plus.
În rest, se pare că în această perioadă mult mai de interes sunt parcările spitalelor decât destinațiile exotice. Fotomodelele sunt renegate în favoarea asistentelor medicale și doctorilor, iar selfie-urile amatorilor iau locul fotografiilor profesioniste.
În rest, se pare că în această perioadă mult mai de interes sunt parcările spitalelor decât destinațiile exotice. Fotomodelele sunt renegate în favoarea asistentelor medicale și doctorilor, iar selfie-urile amatorilor iau locul fotografiilor profesioniste.
Logistica distanțării fizice în spiritul trăirilor acestor vremuri paralizate de pandemie se combină pentru a întoarce moda cu susul în jos, fapt ce i-a determinat pe jurnaliștii de la The Guardian să scrie că „Standurile de reviste și panourile publicitare din această vară vor avea un aspect diferit de orice alt sezon din istoria modei.”
Revistele de glossy se luptă în această perioadă să-și dea seama ce fețe ar trebui să fie puse pe copertele lor și cum le va afecta această criză situația din moment ce totul este blocat, nimeni nu poate ieși din casă, pentru a călători.
Datorită pandemiei create de coronavirus, celebritatea de pe coperta numărului din iulie din Harper Bazaar a fost în imposibilitatea de a mai apărea pe copertă după ce s-a izolat într-o locație îndepărtată. Totuși, cei de la Harper Bazaar, i-au trimis hainele pentru ca ea să pozeze de la distanță. Și, fără ca ea să aibă aproape de ea vreun editor de modă, a fost ghidată de echipă prin Zoom, a declarat directorul de modă al revistei, Avril Mair.
O întâmplare asemănătoare, având la bază aceeași problemă, distanțarea fizică, l-a avut ca protagonist pe fotograful Erik Madigan Heck. El și-a luat ca model soția, pe Brianna Killion, filmând-o fără ca aceasta să aibă aplicat vreun make-up sau părul să-i fi fost stilizat de vreun stilist. În filmarea făcută, Erik Madigan Heck, a căutat să pună în evidență naturalețea soției sale, dând filmării o stare de firesc, de normalitate, fapt ce l-a determinat pe Avril Mair să declare că „o mare creativitate poate ieși din perioadele de mare criză”.
La rândul său, Albert Read, directorul general al Conde Nast Britain, a spus, referindu-se la situația actuală, „Vom vedea asta în problemele viitoare: producția editorială, o tonalitate și o viziune adecvată vremii.”
Titlul său principal, British Vogue, se va concentra pe sprijinirea lucrătorilor din domeniul sănătății în problemele viitoare.
Pe de altă parte, Jefferson Hack, co-fondator al Dazed Media, referindu-se la turnura pe care trebuie să o ia acum revistele de Fashion a declarat că "Redactorii inteligenți vor face reviste care să reflecte acest moment."
Imran Amed, redactor-șef al Business of Fashion, a declarat că „ședințele editoriale și publicitare au ajuns la un blocaj virtual”, iar Carol Hayes, care are o agenție consacrată în domeniul make-up și hair styling pentru artiști, a declarat că afacerea ei a fost imediat oprită, ea fiind astfel pusă în imposibilitatea de a-și mai oferi serviciile.
Cei de la Vogue, varianta americană, îl au pe coperta din iunie / iulie pe Irving Penn fotografiat aproape de o tufă de trandafiri, această fotografie stând la baza primei coperte a revistei, apărută în urmă cu 50 de ani.
Alte strategii pentru a găsi soluții la problema creată de criza coronavirusului includ fotografii postate de fotomodele pe Instagram. Fotografiile sunt făcute adesesea cu smartphone-uri, dar sunt și situații în care soțul este cel care face fotografia și atunci din aceasta poate reieși o coabitare care reflectă un mod de creație inedit, dat fiind faptul că este făcută acasă, într-un ambient cald. Așa cum a fost și filmarea menționată mai sus, cea făcută de fotograful Erik Madigan Heck soției sale Brianna Killion.
O altă filmare recentă pentru copertă, cu prezentatoarea TV britanică Laura Jackson, a putut fi din fericire făcută de soțul ei, Jon Gorrigan. Acesta fiind de profesie fotograf.
Toate aceste întâmplări i-au determinat pe cei de la Brett să afirme că „În acest moment realizăm câteva filmări așa cum nu s-au mai făcut ele niciodată.”
Campania celor de la Zara, pentru perioada aceasta, prezintă selfie-urile gen autoportret ale unor fotomodele, inclusiv Malgosia Bela, care poartă haine livrate direct la ele acasă.
Interiorul căminului și felul în care sunt făcute aceste fotografii pot reflecta ceva din spiritul momentului, ceea ce nu se urmărește în mod normal la o ședință foto cu un profesionist, sunt de părere cei mai mulți din lumea glossy.
Analizând impactul pe care îl are coronavirus asupra lumii glossy au determinat-o pe Anita Grossman, impresar al unei agenții de fotomodele, să afirme că: „Filmările profesionale pentru modă nu vor mai fi ceea ce erau înainte. Filmările profesionale făcute la scară largă, având în spate o echipă, inclusiv servicii de catering, proiectare, alergători și asistenți - nu se vor mai întoarce niciodată.” Și nu doar asta, logistica distanțării va produce o scădere de 30-40% a veniturilor din publicitate și acesta poate fi o adevărată problemă. Chiar și atunci când distanțarea fizică nu va mai fi un impediment, criza financiară creată de ea va fi acolo.
Rita Drumeș
sursă documentare: The Guardian
0 comentarii
Scrie un comentariu!